زمان جاری : یکشنبه 17 تیر 1403 - 6:16 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 227
نویسنده پیام
admin آفلاین


ارسال‌ها : 6
عضویت: 7 /2 /1394


چگونه به روسیه نگاه کنیم؟

با توجه به سفر پوتین به ایران و در کانون توجه قرار گرفتن او لازم می بینم نکته ای را در اینجا مطرح کنم:

اگر نگاهی گذرا بر تاریخ کشور عزیزمان داشته باشیم متوجه خواهیم شد که بعد از انگلیس بیشترین ضربه به ایران را روسیه زده است. اما امروز شرایط دست به دست هم داده اند تا ارتباط بین ایران و روسیه خیلی خوب شود. اما این نکته را باید در نظر داشت که روسیه به خاطر اشتراک منافع متعددی که دارد به ایجاد رابطه ای دوستانه و محکم با ایران نیاز پیدا کرده است نه چیز دیگر. اکنون که این فرصت برایمان مهیا شده است می توانیم نهایت استفاده را از این شرایط ببریم. چگونه؟؟

کشور روسیه کشوری است که دو تفکر سوسیالیستی و لیبرالیستی را تجربه کرده است همانگونه که کارشناسان اعلام می کنند تفکر لیبرالیستی هم به اواخر عمر خود نزدیک می شود (در روسیه به دلیل تنشهایی که با غرب دارد با سرعت بیشتری رو به افول است ). از طرفی دیگر مردم روسیه به دلیل دوری از اتفاقات و هجمه رسانه ای غرب و اروپا علیه اسلام نفرت ذاتی نسبت به مسلمانان ندارند یا حداقل کمتر است. مخصوصا وقتی می بینند ایران به عنوان یک کشور اسلامی در کنار کشورشان با داعشی می جنگد که اتفاقا آن هم ادعای تشکیل حکومت اسلامی دارد.

در اینجا بهترین فرصت برای شناساندن اسلام ناب محمدی به مردم روسیه وجود دارد. امیدواریم که مسوولین قدر این فرصت به وجود آمده را بدانند و با یک برنامه فرهنگی منظم و بلند مدت بتوانند به نحو احسن از آن استفاده کنند

چقدر خوب میشود که نیمی از مردم روسیه نگاهشان به قم و نجف باشد.


جمعه 06 آذر 1394 - 14:23
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :